A space planning során a munkahelyi tér és funkció összehangolása történik. A rendelkezésre álló tér legoptimálisabb felhasználását keressük, szem előtt tartva a funkcionális és ergonómiai igényeket és elvárásokat. Az emberközpontú munkakörnyezet alapvető feltétele a hatékony munkavégzésnek és szervezeti működésnek.
Fontos azonban, hogy a tervezési munkát megfelelő munkahelyi diagnosztika előzze meg, amely képes objektív módon felmérni a meglévő ergonómiai, munkavégzési és szervezeti adottságokat, melynek során feltárhatóak a szükséges változtatások és az új kialakítással szemben elvárt igények és dolgozói preferenciák.
Az elvégzett munkahelyi diagnosztika alapján megtervezzük a tér legoptimálisabb felosztását és berendezését
– a különböző munkahelyi funkciók
– a rendelkezésre álló emberi és technikai erőforrások
– a természetes és mesterséges világítási adottságok
– az optimalizált (azaz a lehető legrövidebb) kommunikációs útvonalak
– az önálló és csoportos munkavégzés igényeinek
– és a cég várható növekedési ütemének figyelembe vételével.
A tértervezési folyamat végeredménye olyan berendezési alaprajzok, funkció sémák és látványtervek együttese, amelyek segítségével bemutatjuk az előbbi szempontok alapján megtervezett munkahelyi tér legoptimálisabb kialakítását.